Ontdek

uw sociaal innovatievermogen en overwin de crisis
0800/88250Schrijf u in
Deelnemende organisaties
Open bedrijvendagAB MauriPeers2PeersBerenschotVOV Lerend netwerkSVKVokaRelax Wellness CentrumAuxifinaSEBECO INNOVATIEFCocom groupDezign CrewInterpassAtlantisAssumaxCentrum voor OndernemenVlerick SchoolKluwerCommunicatielab4Instance Hemkes ConsultancyInnovatiecentrumTeituBW BouchoutVacatureAssumaxGeers OffsetAttentiaDe Buck TravelUnizoICFInduverInvertoUgentPartena Ziekenfonds en PartnersINGVacatureStaterJob & CoBelrom Furniture- FrentlifeBNP ParibasAZ Sint-BlasiusStadsbestuur LommelDe Zwarte DoosBelfiusRyhoveOdthEurotuinVeGHOStad GentISSESFLuminusUniversal Communication Tidi SolutionsDe JaegerSocrefosAttentX-straFlanders DCKrefimaMatexi GroupCreaxAscentobaogroupBelgacomIBBTRace Productions - Ridley BikesAGXDosschemillsRyhovePort of GhentMy Kingdom For a HorseDBM BelgiumBIVVAdebaVokshaardSERR Gent Rondom GentT-GroepSoficoFlanders SynergyPolarisation groupAVSREFIBOQ-ListInventisBoerenbond,ThuishulpErgoteamSD WorxVan RoeySERV Stichting Innovatie & Arbeid

Lean- & coach talk

Leantalk & coachtalk

Lean- & coachtalk is ontstaan om interne verspillingen weg te werken. Voor ondernemingen die zich richten op de competentieontwikkeling van de werknemers, zijn coachen en leren de kernwoorden. Leren binnen de competentieontwikkeling kunt u zien op drie niveaus.

  • Enkelslag leren: mensen coachen zodat ze voortdurend hun werk verbeteren.
  • Dubbelslag leren: men moet mensen coachen of leren andere dingen te doen. Stel uw werknemers in staat om vorm te geven aan nieuwe inzichten.
  • Drieslag leren: bied uw medewerkers de macht om de context waarin zij hun afwegingen maken te veranderen om hen te helpen leren en groeien.

Competenties

Het stimuleren om competenties te ontwikkelen kan gebeuren via de zogenaamde lean-& coachtalk.  De organisatie streeft tijdens haar bedrijfsvoering en het uitvoeren van de bedrijfsprocessen de ‘lean’ business strategie na door verspilling optimaal te elimineren. Het opsporen en uitschakelen van waste verhoogt de service levels voor de klant en maakt de organisatie efficiënter, effectiever en flexibeler. De organisatie moet wel eerst definiëren wat verspilling voor hen betekend, die in een theoretisch kader plaatsen en die ten slotte op lean toepassen. Als bedrijf moet u wel zorgen dat het leanverhaal afgestemd is op je doelpubliek en de omgeving, want dit is voor elke onderneming anders.

Overzicht

De leantalk is gebaseerd op observaties en vaststellingen die men doet in de stuurboordtabellen. Elke medewerker moet zich inloggen en uitloggen aan de receptie, dit wordt geregistreerd en in een persoonlijke stuurboordtabel gegoten. Zo kan men nagaan wanneer de werknemer begint te werken en wanneer die stopt. Call-agents moeten ook registreren wanneer ze in pauze gaan en wanneer ze gaan lunchen. Dit wordt opgenomen in persoonlijke stuurboordtabellen. Zo creëert men een duidelijk overzicht en kan men in één opslag zien welke inbreuken een medewerker pleegt. Als een medewerker zich niet aan de regels houdt en dus meerdere keren te laat is of te lange pauzes neemt, dan wordt hij/zij tijdens de leantalks daarop gewezen, zodat de werknemers weet dat hij/zij daarop moet letten.

Feedback

Tijdens de coachtalk wordt positieve en negatieve feedback gegeven over de inhoud van het werk. Bij elke coachtalk ontvangt de medewerker een groene en rode kaart. Een groene voor iets dat de werknemers goed doet, een rode voor iets waar hij /zij nog moet aan werken.

Meer weten over lean- & coachtalk? Aarzel dan niet om contact op te nemen.