Ontdek

uw sociaal innovatievermogen en overwin de crisis
0800/88250Schrijf u in
Deelnemende organisaties
Matexi GroupKluwerINGVacature Hemkes ConsultancyDosschemillsSERV Stichting Innovatie & ArbeidInnovatiecentrumDe Zwarte DoosSVKCocom groupREFIBOInterpassFlanders DCSD WorxBIVVRyhoveUgentErgoteamDBM BelgiumDe Buck TravelVokshaardOpen bedrijvendagDezign CrewESFAssumaxPeers2PeersInventisKrefimaGeers OffsetAVSICFISSCentrum voor OndernemenJob & CoEurotuinAscentoVokaBerenschotAttentiaAtlantisSoficoAGXVan RoeyBNP ParibasLuminusT-GroepVlerick SchoolRelax Wellness CentrumAttentAB MauriSocrefosAuxifinaStad GentVeGHOStaterStadsbestuur LommelAZ Sint-BlasiusVacatureBelrom Furniture- FrentlifeBelfiusDe JaegerInduverMy Kingdom For a HorseSEBECO INNOVATIEFQ-ListPolarisation groupBW BouchoutOdthIBBTBoerenbond,ThuishulpBelgacomFlanders SynergyCommunicatielabUnizo4InstanceVOV Lerend netwerkRyhovePort of GhentTeituPartena Ziekenfonds en PartnersX-straAdebaAssumaxCreaxRace Productions - Ridley BikesSERR Gent Rondom GentUniversal CommunicationbaogroupInverto Tidi Solutions
Terug naar overzicht

Houding tegenover innovatie

Alle bedrijven nemen een bepaalde houding tegenover innovatie in. De mate waarin zij al dan niet aan innovatie doen kan bekeken worden door een aantal indicatoren, namelijk:

  • Opdrachten aannemen die verder gaan dan het huidige aanbod
  • Regelmatig nieuwe producten en diensten bedenken
  • Het verbeteren van het huidige assortiment
  • Experimenteren met nieuwe vormen van producten en diensten in de markt
  • Compleet nieuwe producten op de markt brengen
  • Regelmatig nieuwe verkoopkanalen gebruiken of het verbeteren van oude kanalen
  • Regelmatig nieuwe klanten in nieuwe markten benaderen
  • Verdiepen van bestaande klanten relaties
  • Kostenverlaging van interne processen speelt een belangrijke rol
  • Schaalvoordelen vergroten door intensivering van bestaande markten