Ontdek

uw sociaal innovatievermogen en overwin de crisis
0800/88250Schrijf u in
Deelnemende organisaties
Van RoeyIBBTAdebaRace Productions - Ridley BikesISSVeGHODe Buck TravelStaterAscentoBelfiusICFSocrefosAttentPartena Ziekenfonds en PartnersMy Kingdom For a HorseSD WorxPort of GhentEurotuinOdthREFIBOSoficoAssumaxKluwerFlanders DCSERV Stichting Innovatie & ArbeidPeers2PeersBerenschotBoerenbond,ThuishulpRyhoveSVKAttentiaInvertoBIVVRyhoveBelgacomCocom groupAssumaxDezign CrewPolarisation group Tidi SolutionsAB MauriAVSDe Zwarte DoosInventisCentrum voor OndernemenStadsbestuur LommelINGAZ Sint-BlasiusCommunicatielabInterpassDBM BelgiumRelax Wellness CentrumUniversal CommunicationAtlantisJob & CoErgoteamT-GroepStad GentUgentVokaLuminusKrefimaCreaxX-straESF4Instance Hemkes ConsultancyUnizoVOV Lerend netwerkMatexi GroupVokshaardDosschemillsOpen bedrijvendagInnovatiecentrumbaogroupTeituVacatureVlerick SchoolAGXSERR Gent Rondom GentBelrom Furniture- FrentlifeDe JaegerBW BouchoutQ-ListInduverGeers OffsetVacatureSEBECO INNOVATIEFBNP ParibasFlanders SynergyAuxifina
Terug naar overzicht

Houding tegenover innovatie

Alle bedrijven nemen een bepaalde houding tegenover innovatie in. De mate waarin zij al dan niet aan innovatie doen kan bekeken worden door een aantal indicatoren, namelijk:

  • Opdrachten aannemen die verder gaan dan het huidige aanbod
  • Regelmatig nieuwe producten en diensten bedenken
  • Het verbeteren van het huidige assortiment
  • Experimenteren met nieuwe vormen van producten en diensten in de markt
  • Compleet nieuwe producten op de markt brengen
  • Regelmatig nieuwe verkoopkanalen gebruiken of het verbeteren van oude kanalen
  • Regelmatig nieuwe klanten in nieuwe markten benaderen
  • Verdiepen van bestaande klanten relaties
  • Kostenverlaging van interne processen speelt een belangrijke rol
  • Schaalvoordelen vergroten door intensivering van bestaande markten