Ontdek

uw sociaal innovatievermogen en overwin de crisis
0800/88250Schrijf u in
Deelnemende organisaties
VokshaardAssumaxInduverRyhoveBelgacomCentrum voor OndernemenX-straAtlantisVan RoeyLuminusAttentVlerick SchoolFlanders DCMatexi GroupErgoteamFlanders SynergyKrefimaESFAssumax Tidi SolutionsSD WorxT-GroepDezign CrewBelrom Furniture- FrentlifeBW BouchoutKluwerBerenschotCreaxSoficoInterpassSocrefosDe JaegerVacatureSVKQ-ListMy Kingdom For a HorsePort of GhentBoerenbond,ThuishulpDe Buck TravelOdthIBBTBNP Paribas4InstanceTeituVacatureJob & Co Hemkes ConsultancyAuxifinaStadsbestuur LommelUnizoSERV Stichting Innovatie & ArbeidSEBECO INNOVATIEFAZ Sint-BlasiusVeGHOAGXbaogroupSERR Gent Rondom GentStad GentPartena Ziekenfonds en PartnersAdebaDBM BelgiumAB MauriRace Productions - Ridley BikesRyhovePolarisation groupBIVVISSInventisUgentVokaRelax Wellness CentrumGeers OffsetCommunicatielabAttentiaOpen bedrijvendagCocom groupINGStaterEurotuinPeers2PeersDe Zwarte DoosVOV Lerend netwerkICFBelfiusInnovatiecentrumREFIBOUniversal CommunicationAVSInvertoDosschemillsAscento
Terug naar overzicht

Houding tegenover innovatie

Alle bedrijven nemen een bepaalde houding tegenover innovatie in. De mate waarin zij al dan niet aan innovatie doen kan bekeken worden door een aantal indicatoren, namelijk:

  • Opdrachten aannemen die verder gaan dan het huidige aanbod
  • Regelmatig nieuwe producten en diensten bedenken
  • Het verbeteren van het huidige assortiment
  • Experimenteren met nieuwe vormen van producten en diensten in de markt
  • Compleet nieuwe producten op de markt brengen
  • Regelmatig nieuwe verkoopkanalen gebruiken of het verbeteren van oude kanalen
  • Regelmatig nieuwe klanten in nieuwe markten benaderen
  • Verdiepen van bestaande klanten relaties
  • Kostenverlaging van interne processen speelt een belangrijke rol
  • Schaalvoordelen vergroten door intensivering van bestaande markten