Ontdek

uw sociaal innovatievermogen en overwin de crisis
0800/88250Schrijf u in
Deelnemende organisaties
KluwerBIVVBerenschotBelrom Furniture- FrentlifeInterpassAZ Sint-BlasiusTeituEurotuinGeers OffsetRyhoveAGXAB MauriFlanders SynergyInduverUniversal Communication Hemkes Consultancy4InstanceSERV Stichting Innovatie & ArbeidAdebaVOV Lerend netwerkBelgacomX-straPolarisation groupVeGHOLuminusVlerick SchoolT-GroepSocrefosOdthFlanders DCQ-ListbaogroupCreaxSVKStaterAttentiaUgentAuxifinaESFErgoteamDezign CrewStad GentAscentoDosschemillsBNP ParibasRelax Wellness CentrumINGPartena Ziekenfonds en PartnersBoerenbond,ThuishulpVan RoeyBelfiusSD WorxDe Buck TravelAVSVacatureREFIBOVokaJob & CoUnizoCocom groupSERR Gent Rondom GentAssumaxVacatureBW BouchoutAtlantisRace Productions - Ridley BikesIBBTDe JaegerCentrum voor OndernemenDe Zwarte DoosISSInvertoMatexi GroupMy Kingdom For a HorseCommunicatielabSoficoDBM BelgiumInventisAttentKrefimaOpen bedrijvendag Tidi SolutionsICFStadsbestuur LommelRyhovePeers2PeersSEBECO INNOVATIEFPort of GhentVokshaardAssumaxInnovatiecentrum
Terug naar overzicht

Houding tegenover innovatie

Alle bedrijven nemen een bepaalde houding tegenover innovatie in. De mate waarin zij al dan niet aan innovatie doen kan bekeken worden door een aantal indicatoren, namelijk:

  • Opdrachten aannemen die verder gaan dan het huidige aanbod
  • Regelmatig nieuwe producten en diensten bedenken
  • Het verbeteren van het huidige assortiment
  • Experimenteren met nieuwe vormen van producten en diensten in de markt
  • Compleet nieuwe producten op de markt brengen
  • Regelmatig nieuwe verkoopkanalen gebruiken of het verbeteren van oude kanalen
  • Regelmatig nieuwe klanten in nieuwe markten benaderen
  • Verdiepen van bestaande klanten relaties
  • Kostenverlaging van interne processen speelt een belangrijke rol
  • Schaalvoordelen vergroten door intensivering van bestaande markten