Ontdek

uw sociaal innovatievermogen en overwin de crisis
0800/88250Schrijf u in
Deelnemende organisaties
RyhoveSVKSERR Gent Rondom GentAscentoMy Kingdom For a HorsePolarisation groupVokaDe Buck TravelDBM BelgiumEurotuinUgentBoerenbond,ThuishulpPartena Ziekenfonds en Partners Tidi SolutionsAuxifinaInterpassGeers OffsetPort of GhentFlanders SynergyInduverCommunicatielab4InstanceAdebaCocom groupSocrefosErgoteamDosschemillsDezign CrewUniversal CommunicationAVSBelfiusAttentSoficoMatexi GroupX-straStadsbestuur LommelRyhoveStad GentInventisVOV Lerend netwerkVlerick SchoolAZ Sint-BlasiusBelgacomTeituJob & CoBW BouchoutCentrum voor OndernemenINGDe JaegerVeGHODe Zwarte DoosInnovatiecentrumSD WorxPeers2PeersInvertoSEBECO INNOVATIEFT-GroepLuminusICF Hemkes ConsultancyKluwerESFREFIBOKrefimaOpen bedrijvendagStaterAGXBerenschotVan RoeyBIVVVacatureAtlantisbaogroupAttentiaQ-ListSERV Stichting Innovatie & ArbeidVacatureRace Productions - Ridley BikesOdthAssumaxCreaxUnizoVokshaardISSAssumaxIBBTFlanders DCRelax Wellness CentrumBelrom Furniture- FrentlifeBNP ParibasAB Mauri
Terug naar overzicht

Houding tegenover innovatie

Alle bedrijven nemen een bepaalde houding tegenover innovatie in. De mate waarin zij al dan niet aan innovatie doen kan bekeken worden door een aantal indicatoren, namelijk:

  • Opdrachten aannemen die verder gaan dan het huidige aanbod
  • Regelmatig nieuwe producten en diensten bedenken
  • Het verbeteren van het huidige assortiment
  • Experimenteren met nieuwe vormen van producten en diensten in de markt
  • Compleet nieuwe producten op de markt brengen
  • Regelmatig nieuwe verkoopkanalen gebruiken of het verbeteren van oude kanalen
  • Regelmatig nieuwe klanten in nieuwe markten benaderen
  • Verdiepen van bestaande klanten relaties
  • Kostenverlaging van interne processen speelt een belangrijke rol
  • Schaalvoordelen vergroten door intensivering van bestaande markten