Ontdek

uw sociaal innovatievermogen en overwin de crisis
0800/88250Schrijf u in
Deelnemende organisaties
RyhoveVokshaardDBM BelgiumAZ Sint-BlasiusISSPartena Ziekenfonds en PartnersAttentiaVacatureSoficoRace Productions - Ridley BikesBW BouchoutVOV Lerend netwerkPeers2PeersDosschemillsAscentoVokaSEBECO INNOVATIEFDe Zwarte DoosVeGHOKluwerMatexi GroupbaogroupDe Buck TravelSocrefosBelfiusBelgacomAssumaxInterpassRyhoveFlanders SynergyAB MauriMy Kingdom For a HorseT-GroepEurotuinInventisSD WorxCreaxTeituUgentBIVVAssumaxAGX Hemkes ConsultancyFlanders DC Tidi SolutionsInnovatiecentrumCommunicatielabCentrum voor OndernemenINGBoerenbond,ThuishulpErgoteamBelrom Furniture- FrentlifeAttentSERR Gent Rondom GentCocom groupESFDe JaegerAuxifinaAVSAtlantisREFIBOJob & CoVan RoeyICFDezign CrewSVKVlerick School4InstancePort of GhentStad GentKrefimaRelax Wellness CentrumSERV Stichting Innovatie & ArbeidStadsbestuur LommelBNP ParibasStaterLuminusOpen bedrijvendagX-straGeers OffsetInvertoBerenschotAdebaOdthIBBTInduverUniversal CommunicationUnizoVacaturePolarisation groupQ-List
Terug naar overzicht

Houding tegenover innovatie

Alle bedrijven nemen een bepaalde houding tegenover innovatie in. De mate waarin zij al dan niet aan innovatie doen kan bekeken worden door een aantal indicatoren, namelijk:

  • Opdrachten aannemen die verder gaan dan het huidige aanbod
  • Regelmatig nieuwe producten en diensten bedenken
  • Het verbeteren van het huidige assortiment
  • Experimenteren met nieuwe vormen van producten en diensten in de markt
  • Compleet nieuwe producten op de markt brengen
  • Regelmatig nieuwe verkoopkanalen gebruiken of het verbeteren van oude kanalen
  • Regelmatig nieuwe klanten in nieuwe markten benaderen
  • Verdiepen van bestaande klanten relaties
  • Kostenverlaging van interne processen speelt een belangrijke rol
  • Schaalvoordelen vergroten door intensivering van bestaande markten