Ontdek

uw sociaal innovatievermogen en overwin de crisis
0800/88250Schrijf u in
Deelnemende organisaties
AttentiaX-straDosschemillsSD WorxBW BouchoutAdebaKrefimabaogroupOdthPartena Ziekenfonds en PartnersLuminusAscentoRelax Wellness CentrumStaterBelrom Furniture- FrentlifeESFREFIBOSERV Stichting Innovatie & ArbeidBelfiusCommunicatielabPolarisation groupSocrefosIBBTINGVokshaard4InstanceEurotuinFlanders SynergyUgentTeituMy Kingdom For a HorseQ-ListVeGHOICFInduverVacatureT-GroepCentrum voor OndernemenAssumaxInvertoAVSVOV Lerend netwerkDe JaegerDBM BelgiumPeers2PeersErgoteamSEBECO INNOVATIEFBerenschotSERR Gent Rondom GentPort of GhentMatexi GroupKluwerAuxifinaInventisRyhoveRyhoveAttentJob & CoInnovatiecentrumUnizoVacatureSVK Hemkes ConsultancyVokaVan RoeyInterpassDe Zwarte DoosDezign CrewOpen bedrijvendagAZ Sint-BlasiusDe Buck TravelBIVVSoficoAtlantisBoerenbond,ThuishulpStad GentStadsbestuur LommelBelgacomAB MauriAssumaxCreaxFlanders DCUniversal CommunicationVlerick SchoolGeers OffsetRace Productions - Ridley Bikes Tidi SolutionsCocom groupAGXISSBNP Paribas
Terug naar overzicht

Houding tegenover innovatie

Alle bedrijven nemen een bepaalde houding tegenover innovatie in. De mate waarin zij al dan niet aan innovatie doen kan bekeken worden door een aantal indicatoren, namelijk:

  • Opdrachten aannemen die verder gaan dan het huidige aanbod
  • Regelmatig nieuwe producten en diensten bedenken
  • Het verbeteren van het huidige assortiment
  • Experimenteren met nieuwe vormen van producten en diensten in de markt
  • Compleet nieuwe producten op de markt brengen
  • Regelmatig nieuwe verkoopkanalen gebruiken of het verbeteren van oude kanalen
  • Regelmatig nieuwe klanten in nieuwe markten benaderen
  • Verdiepen van bestaande klanten relaties
  • Kostenverlaging van interne processen speelt een belangrijke rol
  • Schaalvoordelen vergroten door intensivering van bestaande markten