Ontdek

uw sociaal innovatievermogen en overwin de crisis
0800/88250Schrijf u in
Deelnemende organisaties
AscentoAZ Sint-BlasiusOdthAttentMatexi GroupCentrum voor OndernemenMy Kingdom For a HorseJob & CoFlanders SynergyVan RoeyAssumaxRelax Wellness CentrumSERR Gent Rondom GentREFIBOStadsbestuur LommelAGXOpen bedrijvendagDosschemillsVacatureUniversal CommunicationBelgacomAdebaTeituBW BouchoutSVKbaogroupStad GentInduverVacatureQ-ListAtlantisESFDe JaegerKluwerDezign CrewErgoteamUgentVOV Lerend netwerk Hemkes ConsultancyKrefimaVlerick SchoolBelfiusINGX-straInterpassInnovatiecentrumFlanders DCIBBTBIVVInvertoDe Zwarte DoosPort of Ghent4Instance Tidi SolutionsCommunicatielabSoficoBNP ParibasCocom groupAssumaxRyhoveRace Productions - Ridley BikesPeers2PeersICFVeGHOCreaxDBM BelgiumBoerenbond,ThuishulpVokshaardSEBECO INNOVATIEFAttentiaEurotuinRyhoveAuxifinaStaterT-GroepGeers OffsetInventisSERV Stichting Innovatie & ArbeidLuminusBerenschotVokaUnizoAVSBelrom Furniture- FrentlifePartena Ziekenfonds en PartnersPolarisation groupSocrefosDe Buck TravelISSSD WorxAB Mauri
Terug naar overzicht

Houding tegenover innovatie

Alle bedrijven nemen een bepaalde houding tegenover innovatie in. De mate waarin zij al dan niet aan innovatie doen kan bekeken worden door een aantal indicatoren, namelijk:

  • Opdrachten aannemen die verder gaan dan het huidige aanbod
  • Regelmatig nieuwe producten en diensten bedenken
  • Het verbeteren van het huidige assortiment
  • Experimenteren met nieuwe vormen van producten en diensten in de markt
  • Compleet nieuwe producten op de markt brengen
  • Regelmatig nieuwe verkoopkanalen gebruiken of het verbeteren van oude kanalen
  • Regelmatig nieuwe klanten in nieuwe markten benaderen
  • Verdiepen van bestaande klanten relaties
  • Kostenverlaging van interne processen speelt een belangrijke rol
  • Schaalvoordelen vergroten door intensivering van bestaande markten